Podsumowanie warsztatu Mind Production #3

Za nami trzeci warsztat z cyklu Mind Production. Zorganizowaliśmy go jeszcze przed premierą nowego rozdziału Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej dla obszaru produkcji filmów reklamowych, aby zaprezentować jego najważniejsze założenia. Dyskusja oraz pytania zadawane prelegentom potwierdziły jak ważne i oczekiwane są wypracowane przez reklamodawców i domy produkcyjne rekomendacje przetargowe, które już wkrótce ujrzą światło dzienne na stronie dobryprzetarg.com.pl.

„Biała Księga jest odpowiedzią na potrzeby wszystkich: działów zakupów, agencji i studiów produkcyjnych. Porządkuje proces zakupowy tak, aby był przewidywalny i zrozumiały. Dialog branżowy pozwolił wypracować konkretne narzędzia oraz rekomendowane standardowe etapy procesu przetargowego, które powinny wpłynąć na efektywną komunikację, poprawę transparentności i likwidację zjawiska sztucznego popytu” podkreślali prelegenci.

Ważnym elementem warsztatów była prezentacja i omówienie dwóch modeli przetargowych: rekomendowanego – bez wskazania reżysera przez zamawiającego i opcjonalnego – gdzie zamawiający wskazuje reżysera.

„Sytuacja, gdy każde ze studiów produkcyjnych staje do przetargu z własnym reżyserem tworzy zdrową konkurencję i pozwala na uzyskanie lepszych wycen. To fakt, który jest ważny z punktu widzenia osób decydujących o zakupach. Przetarg ze wskazaniem reżysera jest w naszym odczuciu dopuszczalny, ale na pewno mniej efektywny finansowo” mówili prelegenci.

Rozdział poświęcony przetargom na produkcje filmów reklamowych powstawał w ramach Dialogu Branżowego Reklamodawców, Domów Produkcyjnych i Agencji. Projekt jest realizowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML.

Rekomendacje przetargowe podczas warsztatu Mind Production przedstawili: Małgorzata Olczak, CEE Category Manager, GlaxoSmithKline oraz Julian Dworak, Dyrektor KPR. Spotkanie poprowadził Marcin Olkowicz.