Badanie Producentów 2021 zakończone

Zakończyliśmy zbieranie danych do Badania Producentów,  premiera raportu planowana jest na marzec. Tegoroczne dane zostaną ukazane na tle danych z lat poprzednich.

Badanie Producentów odbywa się po raz czwarty. Do badania zaprosiliśmy wszystkie chętne polskie studia produkujące filmy dla komunikacji marketingowej.

Badanie ma charakter ilościowy. Analizujemy anonimowe dane dotyczące setek przeprowadzanych co roku produkcji. Na podstawie zebranych informacji przygotujemy raport, który w liczbach pokaże jak pandemia wpłynęła na działalność producentów oraz zamawiających ich usługi reklamodawców i agencje.

W marcu minionego roku, po szoku wywołanym wprowadzonym nagle lock-downem, wielu producentów szybko się pozbierało. Obserwowaliśmy dynamiczną i często spektakularną adaptację produkcji do pandemicznej rzeczywistości. Dzisiaj produkcja wygląda zupełnie inaczej niż rok temu, zarówno na poziomie operacyjnym, na planie filmowym jak i strategicznym, gdzie planuje się treść i zakres realizacji. Na obu tych poziomach nastąpiły znaczące zmiany, a producenci, dzięki intensywnej, wspólnej pracy najczęściej byli ich motorem. To są moje obserwacje, badanie pokaże twarde liczby i dane – mówi Julian Dworak, Dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.

Jeżeli masz jakieś pytania, napisz: klub.producentow@sar.org.pl